zaterdag 14 januari 2012
verbindingsroute: 100km
special stage: 275km
Pacifische sfeer
De duinen zijn majestueuze in dit deel van het land. Zij zullen tot het einde toe voor spanning zorgen over wie de winnaars zijn en hoe ze op het podium terecht komen.
Tegelijkertijd moeten de chauffeurs die minder haast hebben niets voor lief nemen, ook al denken ze al bijna gefinisht te zijn. Ze moeten tevens een groot aantal duinen overwinnen, verwarrende valleien ontwijken welke misschien op elkaar lijken maar toch anders zijn, en vechten tegen de onvermijdelijke vermoeidheid na de duizenden afgelegde kilometers.
Op dit punt zal iedereen zich herinneren wat extreme duurzaamheid betekend.
Weinig of geen stukken gehad vandaag, super!
Samen sta je sterk, dat is het motto van de DAKAR. Dit motto is denk ik voor elk team van toepassing die meedoet aan de DAKAR, want alleen kun je geen DAKAR uitrijden, laat staan winnen.
Afgelopen nacht is dit bij ons team maar weer gebleken. Egbert zijn auto had de nodige problemen. Afgelopen nacht zijn de navolgende zaken nog vervangen: versnellingsbak, koppelingsplaten, drukgroep, stabilisatorstang e.d.. Je vraagt je af wat is in de afgelopen 2 weken niet vervangen. Hier is afgelopen nacht door het gehele team, dus de mensen van Schoonesdakar en DutchDesertWIngs heel hard aan gewerkt.
Rond een uur of 4 was deze klus geklaard en toen bleek er nog een probleem te zijn met de brandstofpomp. Aart en Egbert zijn hier zelfs voor uit hun bed gehaald en het is gelukt, tegen zessen liep de auto weer. Klaar voor weer een zware dag.
Aan Aart zijn auto is gisteren nog enkele uren gewerkt, geen nieuwe bijzonderheden zijn voor de dag gekomen. Dus rond middernacht was deze gereed. Wat heeft deze DAF zich goed gehouden, of anders gezegd wat heeft Aart een goede wagen gebouwd.
Vanmorgen rond 9 uur moest er weer gestart worden aan een etappe van 375 km voor de wedstrijddeelnemers. Een verbinding van ongeveer 100 km en een special van 275 km.
Deze special kende heel veel zand en dus ook duinen. Een zware etappe waar nog de nodige zaken gebeurd zijn. Diverse rijders hebben vastgezeten, auto’s op zijn kant e.d..
Gelukkig bleef dit ons team bespaard, De truck en de jeep hebben deze dag goed doorstaan en er hebben zich dus verders geen bijzonderheden voorgegaan. Frits van Eerd was de uitzondering, die stond op de piste als toeschouwer met buikpijn, maar was zo attent om Aart en consorten een pilsje aan te bieden. Tegen zessen waren allebei de auto’s binnen met het gevoel: wij hebben de eindstreep gehaald. Niet onverdienstelijk, zeker als je kijkt naar de lijst met deelnemers, Hier heb je wellicht geen geluk voor nodig, maar je moet ook zeker niet teveel pech hebben en natuurlijk doorzettingsvermogen. Zeker voor Egbert en Carlo waren de laatste dagen zwaar.
In het klassement staat de wedstrijdtruck met Aart, Gert-Jan en Michel op de 29e plaats. Egbert en Carlo staan op de 65e plaats. Een mooie prestatie, maar daar was het niet om begonnen, de eindstreep halen en dat is zo goed als gelukt.
De eindstreep gehaald is natuurlijk nog niet helemaal waar, morgen staat er nog een korte etappe op het programma: in totaal 275 km. Een verbinding van een kleine 250 km en een special van 29 km. Verstand gebruiken en uitrijden is het devies, wij gaan er vast stiekem van uit dat dit lukt.
Daarna de afsluitingsceremonie in Lima en natuurlijk zal er dan een feestje gebouwd worden, zeg maar gerust een feest, want het is verdiend. Wij hebben wel eens mindere redenen gehad om het dak er af te laten gaan en toen is het ook gelukt, dus nu ook. Daarom zal er morgen ook geen nieuw dagverslag komen, maandag komt de laatste editie vanuit Lima.
Terug naar het overzicht
Dag 14
STAGE 13: NASCA – PISCOverbindingsroute: 100km
special stage: 275km
Pacifische sfeer
De duinen zijn majestueuze in dit deel van het land. Zij zullen tot het einde toe voor spanning zorgen over wie de winnaars zijn en hoe ze op het podium terecht komen.
Tegelijkertijd moeten de chauffeurs die minder haast hebben niets voor lief nemen, ook al denken ze al bijna gefinisht te zijn. Ze moeten tevens een groot aantal duinen overwinnen, verwarrende valleien ontwijken welke misschien op elkaar lijken maar toch anders zijn, en vechten tegen de onvermijdelijke vermoeidheid na de duizenden afgelegde kilometers.
Op dit punt zal iedereen zich herinneren wat extreme duurzaamheid betekend.
Korte update
Zaterdag 14 januari
Ze zijn binnen voorlopig 29e en in het algemeen klassement voorlopig 27e !!!!!!Weinig of geen stukken gehad vandaag, super!
Verslag
zaterdag 14 januari
Zaterdag 14 januari 2012Samen sta je sterk, dat is het motto van de DAKAR. Dit motto is denk ik voor elk team van toepassing die meedoet aan de DAKAR, want alleen kun je geen DAKAR uitrijden, laat staan winnen.
Afgelopen nacht is dit bij ons team maar weer gebleken. Egbert zijn auto had de nodige problemen. Afgelopen nacht zijn de navolgende zaken nog vervangen: versnellingsbak, koppelingsplaten, drukgroep, stabilisatorstang e.d.. Je vraagt je af wat is in de afgelopen 2 weken niet vervangen. Hier is afgelopen nacht door het gehele team, dus de mensen van Schoonesdakar en DutchDesertWIngs heel hard aan gewerkt.
Rond een uur of 4 was deze klus geklaard en toen bleek er nog een probleem te zijn met de brandstofpomp. Aart en Egbert zijn hier zelfs voor uit hun bed gehaald en het is gelukt, tegen zessen liep de auto weer. Klaar voor weer een zware dag.
Aan Aart zijn auto is gisteren nog enkele uren gewerkt, geen nieuwe bijzonderheden zijn voor de dag gekomen. Dus rond middernacht was deze gereed. Wat heeft deze DAF zich goed gehouden, of anders gezegd wat heeft Aart een goede wagen gebouwd.
Vanmorgen rond 9 uur moest er weer gestart worden aan een etappe van 375 km voor de wedstrijddeelnemers. Een verbinding van ongeveer 100 km en een special van 275 km.
Deze special kende heel veel zand en dus ook duinen. Een zware etappe waar nog de nodige zaken gebeurd zijn. Diverse rijders hebben vastgezeten, auto’s op zijn kant e.d..
Gelukkig bleef dit ons team bespaard, De truck en de jeep hebben deze dag goed doorstaan en er hebben zich dus verders geen bijzonderheden voorgegaan. Frits van Eerd was de uitzondering, die stond op de piste als toeschouwer met buikpijn, maar was zo attent om Aart en consorten een pilsje aan te bieden. Tegen zessen waren allebei de auto’s binnen met het gevoel: wij hebben de eindstreep gehaald. Niet onverdienstelijk, zeker als je kijkt naar de lijst met deelnemers, Hier heb je wellicht geen geluk voor nodig, maar je moet ook zeker niet teveel pech hebben en natuurlijk doorzettingsvermogen. Zeker voor Egbert en Carlo waren de laatste dagen zwaar.
In het klassement staat de wedstrijdtruck met Aart, Gert-Jan en Michel op de 29e plaats. Egbert en Carlo staan op de 65e plaats. Een mooie prestatie, maar daar was het niet om begonnen, de eindstreep halen en dat is zo goed als gelukt.
De eindstreep gehaald is natuurlijk nog niet helemaal waar, morgen staat er nog een korte etappe op het programma: in totaal 275 km. Een verbinding van een kleine 250 km en een special van 29 km. Verstand gebruiken en uitrijden is het devies, wij gaan er vast stiekem van uit dat dit lukt.
Daarna de afsluitingsceremonie in Lima en natuurlijk zal er dan een feestje gebouwd worden, zeg maar gerust een feest, want het is verdiend. Wij hebben wel eens mindere redenen gehad om het dak er af te laten gaan en toen is het ook gelukt, dus nu ook. Daarom zal er morgen ook geen nieuw dagverslag komen, maandag komt de laatste editie vanuit Lima.
Terug naar het overzicht