woensdag 11 januari 2012
Stage 10: IAUIQUE – ARICA
verbindingsroute: 317km
special stage: 377km
Surf-sessies
Vroeg in de morgen zullen de chauffeurs nog meer intense sensatie meemaken. Precies aan het begin van de special stage zullen ze diep geraakt worden door het spectaculaire zicht, gecombineerd met zand en golven, welke zicht nog enkele kilometers laten zien. Het aanzicht blijft constant, de meest ervaren rijders zijn in staat om te surfen over de duinen die zich uitstrekken over enkele honderden kilometers.
Aan de andere kant zal het losse zand, dat overwonnen moet worden aan het einde van de special stage, iedereen weer terug brengen in de realiteit van de lange-afstand rally.
Nog 2571 km te gaan voordat de eindstreep in Lima bereikt is. Veel en zware kilometers, er kan nog van alles gebeuren. De 2571 km die in totaliteit nog gereden moeten worden bestaan uit 1358 wedstrijdkilometers en 1213 verbindingskilometers.
Voor vandaag, woensdag, staan 327 verbindingskilometers op de planning en een special van 377 km, waarvan een groot gedeelte uit stenen bestaat en ongeveer 50 kilometer uit duinen en zand. De start is voor Egbert en Aart aan de late kant, zij mochten pas rond 10.00 uur vertrekken. Hierdoor zou het weer een latertje worden voordat ze op het volgende bivak zouden zijn.
Voor ons als serviceteam is het weer een gemakkelijke dag, een afstand overbruggen van 347 km van Iquique naar Arica. Gelukkig verandert de omgeving en is het niet meer zo saai.
Wij zijn verschillende bergen op en afgereden. Met hier en daar een oase of zelfs een dorpje of een stad, zelfs een heus natuurgebied met om de 15 meter een boom.
Rond 3 uur arriveerden wij op het bivak dat nog geen 500 meter van zee ligt. Nadat wij een hapje hadden gegeten zijn wij naar het strand gegaan. Rondscheuren met Jeep, pootje baden en uitrusten, wat wil je nog meer. Wellicht een pilsje, maar er moet vanavond nog gewerkt worden, dus toch maar niet.
Nu rond 23.00 uur komt Aart binnenrijden, na toch weer een lange dag. Het ging super vandaag. Ze hebben zich heel goed door de duinen heen geworsteld. Bij andere teams zagen ze de nodige problemen, maar Aart, Gert-Jan en Michel hebben prima gepresteerd. Wat het belangrijkste is, dat is finishen, de eindstreep komt dichterbij. Behalve dat hebben zij een prima tijd weggezet, waardoor ze enkele plaatsen in het algemeen klassement stijgen. Het is nog niet zeker wat hun klassering nu is, maar algemeen waarschijnlijk op de 29e plaats. Wij zijn hier allemaal erg blij mee en ik neem aan jullie als fan ook.
Nu niet overmoedig worden, maar deze lijn de komende dagen voortzetten dan worden de verwachtingen meer dan waargemaakt, wellicht dat zij uiteindelijk een klassering in de top 30 kunnen behouden en dat als een stelletje amateurs in een veld waar heel de wereldtop vertegenwoordigd is.
De schade aan de auto is beperkt, de beschermplaat aan de voorzijde is krom, deze wordt rechtgezet. En een van de voorlampen zit los, natuurlijk is dit ook te verhelpen.
Aan de achterzijde wat schade aan de bumper, deze is ontstaan toen ze Bekx lostrokken in de duinen. Deze schade hoeft nu niet gerepareerd te worden, dit komt in Nederland wel weer. Dus wat lichte reparatiewerkzaamheden en regulier onderhoud uitvoeren, over een paar uur moet dit wel opgelost zijn.
Egbert en Carlo hebben zich ook van de goede kant laten zien en deze special naar verwachting afgerond. Zij rijden de laatste dagen iets behoudender omdat ook zij aan de finish in Lima willen komen. Zij hebben de conclusie getrokken dat hun auto eigenlijk aan de lichte kant is voor dit zware werk. Geen gekke dingen doen en in de wedstrijd blijven is het devies.
Op dit moment zijn zij nog bezig met het laatste verbindingsstuk van ongeveer 270 km.
Onderweg hebben zij een andere auto gekust, de verstralers zijn derhalve kapot, maar als dat alles is, dan is dit geen enkel probleem.
Omdat zij nog onderweg zijn is het op dit moment nog niet mogelijk om hun ervaringen door te geven aan u. Dus morgen meer.
Terug naar het overzicht
Dag 11
Stage 10: IAUIQUE – ARICA
verbindingsroute: 317km
special stage: 377km
Surf-sessies
Vroeg in de morgen zullen de chauffeurs nog meer intense sensatie meemaken. Precies aan het begin van de special stage zullen ze diep geraakt worden door het spectaculaire zicht, gecombineerd met zand en golven, welke zicht nog enkele kilometers laten zien. Het aanzicht blijft constant, de meest ervaren rijders zijn in staat om te surfen over de duinen die zich uitstrekken over enkele honderden kilometers.
Aan de andere kant zal het losse zand, dat overwonnen moet worden aan het einde van de special stage, iedereen weer terug brengen in de realiteit van de lange-afstand rally.
Korte update
Etappe 10
Etappe 10 is binnen, voorlopig 26e !!!!!!!!!!!!!!!!!! Zei zij, zo trots als een pauw.Verslag
Woensdag 11 januari
Woensdag 11 januari 2011Nog 2571 km te gaan voordat de eindstreep in Lima bereikt is. Veel en zware kilometers, er kan nog van alles gebeuren. De 2571 km die in totaliteit nog gereden moeten worden bestaan uit 1358 wedstrijdkilometers en 1213 verbindingskilometers.
Voor vandaag, woensdag, staan 327 verbindingskilometers op de planning en een special van 377 km, waarvan een groot gedeelte uit stenen bestaat en ongeveer 50 kilometer uit duinen en zand. De start is voor Egbert en Aart aan de late kant, zij mochten pas rond 10.00 uur vertrekken. Hierdoor zou het weer een latertje worden voordat ze op het volgende bivak zouden zijn.
Voor ons als serviceteam is het weer een gemakkelijke dag, een afstand overbruggen van 347 km van Iquique naar Arica. Gelukkig verandert de omgeving en is het niet meer zo saai.
Wij zijn verschillende bergen op en afgereden. Met hier en daar een oase of zelfs een dorpje of een stad, zelfs een heus natuurgebied met om de 15 meter een boom.
Rond 3 uur arriveerden wij op het bivak dat nog geen 500 meter van zee ligt. Nadat wij een hapje hadden gegeten zijn wij naar het strand gegaan. Rondscheuren met Jeep, pootje baden en uitrusten, wat wil je nog meer. Wellicht een pilsje, maar er moet vanavond nog gewerkt worden, dus toch maar niet.
Nu rond 23.00 uur komt Aart binnenrijden, na toch weer een lange dag. Het ging super vandaag. Ze hebben zich heel goed door de duinen heen geworsteld. Bij andere teams zagen ze de nodige problemen, maar Aart, Gert-Jan en Michel hebben prima gepresteerd. Wat het belangrijkste is, dat is finishen, de eindstreep komt dichterbij. Behalve dat hebben zij een prima tijd weggezet, waardoor ze enkele plaatsen in het algemeen klassement stijgen. Het is nog niet zeker wat hun klassering nu is, maar algemeen waarschijnlijk op de 29e plaats. Wij zijn hier allemaal erg blij mee en ik neem aan jullie als fan ook.
Nu niet overmoedig worden, maar deze lijn de komende dagen voortzetten dan worden de verwachtingen meer dan waargemaakt, wellicht dat zij uiteindelijk een klassering in de top 30 kunnen behouden en dat als een stelletje amateurs in een veld waar heel de wereldtop vertegenwoordigd is.
De schade aan de auto is beperkt, de beschermplaat aan de voorzijde is krom, deze wordt rechtgezet. En een van de voorlampen zit los, natuurlijk is dit ook te verhelpen.
Aan de achterzijde wat schade aan de bumper, deze is ontstaan toen ze Bekx lostrokken in de duinen. Deze schade hoeft nu niet gerepareerd te worden, dit komt in Nederland wel weer. Dus wat lichte reparatiewerkzaamheden en regulier onderhoud uitvoeren, over een paar uur moet dit wel opgelost zijn.
Egbert en Carlo hebben zich ook van de goede kant laten zien en deze special naar verwachting afgerond. Zij rijden de laatste dagen iets behoudender omdat ook zij aan de finish in Lima willen komen. Zij hebben de conclusie getrokken dat hun auto eigenlijk aan de lichte kant is voor dit zware werk. Geen gekke dingen doen en in de wedstrijd blijven is het devies.
Op dit moment zijn zij nog bezig met het laatste verbindingsstuk van ongeveer 270 km.
Onderweg hebben zij een andere auto gekust, de verstralers zijn derhalve kapot, maar als dat alles is, dan is dit geen enkel probleem.
Omdat zij nog onderweg zijn is het op dit moment nog niet mogelijk om hun ervaringen door te geven aan u. Dus morgen meer.
Terug naar het overzicht