zondag 8 januari 2012
In ons verslag van gisteren , dat rond 11 uur ’s-avonds gemaakt is meldde wij dat Aart en Egbert allebei nog niet binnen waren.
Een uurtje later, rond middernacht kwamen Aart, Gert-Jan en Michel binnen. Een mooie prestatie. Voor zover wij het hier kunnen volgen en dat is zoals al eerder aangegeven, lastiger dan bij jullie, zijn zij 32e geworden in deze etappe en staan zij 34e in het algemeen klassement.
Stukken aan de DAF zijn niet noemenswaardig, een nok van de achterband af en lichte blikschade omdat zij de wagen van Riwald geraakt hebben. Dus vandaag op de rustdag blijft het hopelijk rustig en kan het regulier onderhoud aan de wagen uitgevoerd worden.
Dit valt alles mee, bij de foto’s zitten enkele foto’s van motoren, die door de helikopters uit de duinen gehaald zijn. De prijs van Dakar.
Egbert en Carlo kwamen vanmorgen rond 10.00 uur binnen. Ruim op tijd want ze mochten tot vanavond 18.00 uur binnenkomen. Zij hebben de nacht in de duinen doorgebracht net zoals vele andere rijders.
Zij hebben geen problemen meer gehad met de auto en dus ook niet met de turbo. Wat het probleem op vrijdag geweest is zal altijd een raadsel blijven.
Een waar slagveld is het. Als je kijkt wat er nu nog binnenkomt en wat voor problemen en schade’s sommige voertuigen hebben. Wij kloppen wij het af.
Morgen meer over deze rustdag.
Zondag 8 januari 2011
Gisteren heb ik al geschreven dat zowel Aart als Egbert gefinisht waren. Aart zaterdagavond laat, rond 12 uur en Egbert zondagmorgen rond 10 uur.
Zondag was de geplande rustdag. Maar omdat je op moet letten dat je in de loop van de week niet achter gaat lopen met het onderhoud aan de auto’s wordt deze rustdag met name gebruikt om enerzijds de achterstand weg te werken en anderzijds voorbereidingen te treffen voor de 2e en tevens laatste wedstrijdweek. Dus volop sleutelen.
Aan Aart zijn auto waren eigenlijk geen bijzonderheden. Deze vrachtwagen houdt zich verrassend goed, afkloppen en hopen dat dit komende week ook zo blijft. Een achterband vervangen, oliepeilen e.d. En natuurlijk de cabine opruimen en het wassen van de auto, Karcher heeft op het bivak iedere dag een mobiele autowasinstallatie staan.
Egbert had meer problemen, uiteindelijk is besloten om de turbo uit voorzorg te vervangen. Men twijfelde over het functioneren van de huidige turbo. Wij hebben voor de jeep een reserve motorblok bij ons, de turbo die hier op zat is in de wedstrijdjeep gezet. Natuurlijk paste dat niet helemaal, dus er is het nodige aan gesleuteld om deze passend te maken.
Ook moesten er enkele banden vervangen worden, remmen gecontroleerd en het regulier onderhoud. Uiteindelijk was het gisterenavond 10.00 uur voordat de jeep weer wedstrijdklaar was.
Een groot aantal teamleden van Schoonesdakar zijn even de stad in geweest om het gastenboek van de website door te lezen. Iedereen was blij en verrast als ze de reacties van onze fans lezen. Dit doet ons goed en wij zijn verheugd dat jullie zo met ons meeleven.
Verders is de zondag rustig verlopen.
Terug naar het overzicht
Dag 8
Verslag
Zondag 8 Januari
Zondag 8 januari 2011In ons verslag van gisteren , dat rond 11 uur ’s-avonds gemaakt is meldde wij dat Aart en Egbert allebei nog niet binnen waren.
Een uurtje later, rond middernacht kwamen Aart, Gert-Jan en Michel binnen. Een mooie prestatie. Voor zover wij het hier kunnen volgen en dat is zoals al eerder aangegeven, lastiger dan bij jullie, zijn zij 32e geworden in deze etappe en staan zij 34e in het algemeen klassement.
Stukken aan de DAF zijn niet noemenswaardig, een nok van de achterband af en lichte blikschade omdat zij de wagen van Riwald geraakt hebben. Dus vandaag op de rustdag blijft het hopelijk rustig en kan het regulier onderhoud aan de wagen uitgevoerd worden.
Dit valt alles mee, bij de foto’s zitten enkele foto’s van motoren, die door de helikopters uit de duinen gehaald zijn. De prijs van Dakar.
Egbert en Carlo kwamen vanmorgen rond 10.00 uur binnen. Ruim op tijd want ze mochten tot vanavond 18.00 uur binnenkomen. Zij hebben de nacht in de duinen doorgebracht net zoals vele andere rijders.
Zij hebben geen problemen meer gehad met de auto en dus ook niet met de turbo. Wat het probleem op vrijdag geweest is zal altijd een raadsel blijven.
Een waar slagveld is het. Als je kijkt wat er nu nog binnenkomt en wat voor problemen en schade’s sommige voertuigen hebben. Wij kloppen wij het af.
Morgen meer over deze rustdag.
Zondag 8 januari 2011
Gisteren heb ik al geschreven dat zowel Aart als Egbert gefinisht waren. Aart zaterdagavond laat, rond 12 uur en Egbert zondagmorgen rond 10 uur.
Zondag was de geplande rustdag. Maar omdat je op moet letten dat je in de loop van de week niet achter gaat lopen met het onderhoud aan de auto’s wordt deze rustdag met name gebruikt om enerzijds de achterstand weg te werken en anderzijds voorbereidingen te treffen voor de 2e en tevens laatste wedstrijdweek. Dus volop sleutelen.
Aan Aart zijn auto waren eigenlijk geen bijzonderheden. Deze vrachtwagen houdt zich verrassend goed, afkloppen en hopen dat dit komende week ook zo blijft. Een achterband vervangen, oliepeilen e.d. En natuurlijk de cabine opruimen en het wassen van de auto, Karcher heeft op het bivak iedere dag een mobiele autowasinstallatie staan.
Egbert had meer problemen, uiteindelijk is besloten om de turbo uit voorzorg te vervangen. Men twijfelde over het functioneren van de huidige turbo. Wij hebben voor de jeep een reserve motorblok bij ons, de turbo die hier op zat is in de wedstrijdjeep gezet. Natuurlijk paste dat niet helemaal, dus er is het nodige aan gesleuteld om deze passend te maken.
Ook moesten er enkele banden vervangen worden, remmen gecontroleerd en het regulier onderhoud. Uiteindelijk was het gisterenavond 10.00 uur voordat de jeep weer wedstrijdklaar was.
Een groot aantal teamleden van Schoonesdakar zijn even de stad in geweest om het gastenboek van de website door te lezen. Iedereen was blij en verrast als ze de reacties van onze fans lezen. Dit doet ons goed en wij zijn verheugd dat jullie zo met ons meeleven.
Verders is de zondag rustig verlopen.
Terug naar het overzicht