dinsdag 3 januari 2012
verbindingsroute: 291km
special stage: 208km
De Andes, die doet denken aan het atlasgebergte
De Andes Cordillera, altijd aanwezig tijdens de Dakar 2012, is zeer veeleisend voor de rijders. De kruising van rivieren en de vele gaten en stenen die de chauffeurs moeten ontwijken tijdens deze special stage, maakt dit terrein een uitputtingsslag voor de rijders.
De kracht van de motoren zal op de proef worden gesteld als de chauffeurs niet op letten. De hoogtes en de reliëfs bieden naast prachtige landschappen, met elke mogelijke kleur rood, acrobatische uitdagingen zoals een steile klim die motorrijders zeker in de eerste versnelling zullen eindigen.
Dus alweer een dag doorgekomen, op naar de volgende. Morgen, woensdag staat er een rit van 500 kilometer op het programma. Een verbinding van 300 km en een special van 200 km.
Deze rit wordt gekenmerkt door heel veel stenen, dus het grootste gedeelte is een rotsachtig parcours. Bij dergelijke ritten zijn de kwetsbare onderdelen van de auto’s zijn bij dergelijke ritten de banden en de wielophanging.
Terug naar het overzicht
Dag 3
Stage 3: SAN RAFAEL – SAN JUANverbindingsroute: 291km
special stage: 208km
De Andes, die doet denken aan het atlasgebergte
De Andes Cordillera, altijd aanwezig tijdens de Dakar 2012, is zeer veeleisend voor de rijders. De kruising van rivieren en de vele gaten en stenen die de chauffeurs moeten ontwijken tijdens deze special stage, maakt dit terrein een uitputtingsslag voor de rijders.
De kracht van de motoren zal op de proef worden gesteld als de chauffeurs niet op letten. De hoogtes en de reliëfs bieden naast prachtige landschappen, met elke mogelijke kleur rood, acrobatische uitdagingen zoals een steile klim die motorrijders zeker in de eerste versnelling zullen eindigen.
Korte update
Al binnen
Zojuist Aart aan de telefoon gehad ze zijn al binnen. Vandaag een lange nacht slapen, morgen uitgerust beginnen.Verslag
Dinsdag 3 Januari
Het is nu 11 uur ’s-avonds en zojuist meldt Gert-Jan via de telefoon dat zij de special afgerond hebben. Ondanks het feit dat het inmiddels aardedonker is in de duinen, is het hun toch gelukt.. Helaas zijn zij er niet helemaal ongeschonden uitgekomen. Maar binnenkomen is in eerste instantie het belangrijkst, de opgelopen schade, in ieder geval een lekke dieseltank en een afgebroken spiegelsteun, zal over een uurtje als zij in het bivak arriveren onder de bezielende leiding van Lyndon gerepareerd gaan worden. Zij zijn nu al de onderdelen voor de reparatie bij elkaar aan het zoeken. Dus dit moet gaan lukken.Dus alweer een dag doorgekomen, op naar de volgende. Morgen, woensdag staat er een rit van 500 kilometer op het programma. Een verbinding van 300 km en een special van 200 km.
Deze rit wordt gekenmerkt door heel veel stenen, dus het grootste gedeelte is een rotsachtig parcours. Bij dergelijke ritten zijn de kwetsbare onderdelen van de auto’s zijn bij dergelijke ritten de banden en de wielophanging.
Terug naar het overzicht