donderdag 3 januari 2013

Aankomst in Lima

De aankomst in Lima is goed gegaan, na veel papierwerk konden de trucks van Schoonesdakar mee naar het bivak.

1 januari
Vanochtend vroeg om 8.00u stond de bus van Verkeersshool Leeuw (bedankt Marc) klaar om ons en onze familie naar Schiphol te brengen. Daar aangekomen hebben we met zijn 50-en nog even koffie gedronken en afscheid genomen. Zoals verwacht waren we niet het enige Team…  De helft van de passagiers in ons vliegtuig was op weg naar de Dakar.
Na een lange vlucht kwamen we in het warme (lees: benauwde) Lima aan. Na de nodige formaliteiten gingen we op zoek naar ons hotel. Daarna nog even snel een hapje eten en naar bed. We waren al even onderweg en een aantal had ook nog oud-en-nieuw gevierd…
2 januari
Na een goede nachtrust schoven we om 7 uur voor het ontbijt aan. Vervolgens stond om 8u de taxi voor de deur om naar de haven te gaan. De chauffeurs konden daar de auto’s ophalen. De rest moest nog even wachten. Hectiek alom.. papieren, kruisjes zetten, nummer noemen, handtekening zetten, nog een keer nummer noemen, naam  noemen etc. etc. Vervolgens in een busje naar het terrein waar alle auto’s, motoren en trucks stonden. Daar moesten we weer in de rij, weer nummer noemen, naam noemen en handtekening zetten etc... pff... maar als beloning de sleutels! De Servicetruck en Ralllytruck 1 startten direct, maar de Service Jeep kwam wat stroom te kort…
Vervolgens op de eerste beste parkeerplaats, waar de rest van het team op ons stond te wachten, Rallytruck 2 van de trailer geladen. Nu konden we door naar het bivak, waar we snel een mooie plek vonden.
De trucks waren klaar, maar toch de hele dag nog kleine dingen gedaan. Toen Joost en Ton terugkwamen van wat boodschappen met de servicejeep, bleek de rechter rem ‘aan te lopen’. We hadden onderdelen nodig om het te kunnen repareren en dus zijn Egbert, Wim en Carlo heel Lima doorgereden met Rallytruck 2, op zoek naar de benodigde delen. Uiteindelijk is het gelukt en staat de Jeep weer op 4 wielen. Nu nog even wat eten en dan weer naar bed…